Vodafone Kadın Girişimcileri Desteklemek İçin Makyajla Teknolojiyi Birleştirdi
Vodafone Business’ın ‘Dijital Ayna’ çözümü ile müşteriler, makyaj yapılmadan önce anlık görüntü işlemiyle dijital ayna sayesinde istedikleri makyajın renk ve tonunu kendi yüzlerinde görebiliyorlar. Akıllı cihazlar üzerinden tırnak bakımı ve oje simülasyonu yapılabileceği gibi cilt analizi için de ürün önerileri alınabiliyor.
İşletmelerin dijitalleşmesine öncülük etme vizyonuyla faaliyet gösteriyoruz Vodafone İşletme yeni nesil teknolojilerle kadın girişimcileri desteklemeye devam ediyor. KOBİ’lerde dijital dönüşümü ve kadın girişimcileri desteklemek amacıyla ‘Dijital Ayna’ projesini Türkiye’nin ilk Dijital Makyaj Sanatçısı ve Gaziantepli kadın girişimci İzel Kasap ile hayata geçiren Vodafone Business, müşterilerine teknolojinin birleşimini ve yansımasını sunuyor ve -İzellik Makyaj Evi’nde bulunan makyaj atölyesinde. .
Vodafone Business’ın Dijital Ayna hizmeti ile müşteriler, stüdyodaki ekranlarda IoT platformu ve görüntü işleme sistemleri üzerinden kendilerine uygulanacak makyajı önceden seçip anlık görüntü işlemiyle kendi yüzlerinde görebiliyorlar. Böylece Dijital Ayna teknolojisinin öngörüleriyle yeni nesil makyaj atölyesi konseptinden hizmet alıyorlar. Aynı zamanda akıllı ekranlar üzerinden tırnak bakımı ve oje simülasyonu yapılarak gerçek uygulamaya geçilebilmektedir. Akıllı ekranlarda görüntü işleme yoluyla cilt analizi de yapan uygulama, kişiye bakıma yönelik ürünler sunabiliyor.
Vodafone Türkiye Yürütme Konseyi Başkan Yardımcısı Hasret Kestioğlu Projeyle ilgili şunları söyledi: “Proje kapsamında 4G IoT M2M’ler görüntü işleme yazılımı ile entegre çalışıyor ve müşterilerin deneyimlediği akıllı aynalar üzerinde platform üzerinden anlık sonuçlar sağlıyor. Akıllı ayna ve 4G teknolojisini kullanan Vodafone Business, müşterilerin yüzlerinde istedikleri makyajın renk ve tonunu anında görmelerine olanak sağlıyor. Müşteriler ayrıca beğendikleri ojelerin ellerinde nasıl görüneceğini de önceden görebiliyor. “Ayna Ayna Söyle Bana, Bu Dünyada Vodafone’dan Daha Teknolojik Çözüm Sunan Biri Var mı?” sloganıyla hayata geçirdiğimiz bu projede müşterilerimiz karar verdikleri makyajı İzel Kasap’ın makyaj stüdyosunda gerçek makyaja dönüştürebilecekler.”
Türkiye’nin ilk Dijital Makyaj Sanatçısı İzel Kasap şu ifadelere yer verdi: “Sürdürülebilirlik ve verimlilik dijitalleşmeyle mümkün. Makyaj ekipmanlarını stüdyoda deneyimlemek yerine dijital ortamda yaratılan deneyim, bize hem maliyet avantajı sağlıyor hem de ekipmanların kullanım süresini uzatıyor. Buna göre atık miktarı minimuma indirilir. Özellikle 18-25 yaş arası gençler sosyal medyada makyaj filtrelerini çok fazla kullanıyor. Vodafone Business ile hayata geçirdiğimiz Digital Mirror ile müşterilerimizin makyaj filtrelerinin daha gelişmiş versiyonunu gerçek bir makyaj stüdyosunda deneyimlemelerine olanak sağlıyoruz. Uygulamayı hayata geçirdiğimizden bu yana bu teknolojiyi deneyimlemek için stüdyomuza gelen müşteri sayısında %20 artış oldu. Bu teknolojinin bekleme alanındaki diğer kullanıcılar tarafından makyaj sırasında deneyimlenmesi, kısa sürede toplam ciroda %15’lik bir iyileşme sağladı ve potansiyel olarak bir sonraki makyaj randevusu için ön kayıtlarda %30’luk bir artış yarattı.”
Dijital aynanın yanı sıra RED BOX ile misafirlerine 4G Wifi hizmeti sunan Vodafone Business, Red Power çözümüyle de makyaj stüdyosunun dış aydınlatmasını ışık sensörüne göre otomatik yöneterek istenmeyen enerji tüketiminin önüne geçiyor.
Vodafone Hakkında
Avrupa ve Afrika’nın en büyük teknoloji bağlantı şirketi olarak kendi ölçeğinde benzersiz bir konuma sahibiz. Yenilikçi yaklaşımımız, teknolojimiz, ilişki hizmetlerimiz, platformlarımız, ürün ve hizmetlerimizle bireylerin yaşama biçimini ve kurumların çalışma biçimini dönüştürüyoruz.
21 ülkede taşınabilir ve sabit ağlar işletiyoruz ve 47 ülkede de taşınabilir ağlarda ticari iştiraklerimiz bulunuyor. 30 Eylül 2022 itibarıyla 300 milyonun üzerinde mobil müşterimiz, 28 milyondan fazla sabit genişbant müşterimiz ve 22 milyonun üzerinde TV müşterimiz bulunmaktadır. Nesnelerin İnterneti (IoT) alanında dünya lideri bir şirket olarak 150 milyondan fazla cihazı ve platformu birbirine bağlıyoruz.
2022 yılında 15. yılını kutlayacak olan M-Pesa ile Afrika’da finansal teknoloji alanına köklü değişiklikler getirdik. Bugün 50 milyondan fazla kişinin finansal hizmetlere güvenli, uygun fiyatlı ve kolay erişimini sağlayan M-Pesa, bölgenin en büyük finansal teknoloji platformu haline geldi.
Daha iyi bir gelecek için bireylerin yaşam kalitesini artıran, kritik branşlarda dijitalleşmeyi mümkün kılan, kapsayıcı ve sürdürülebilir dijital toplumlara olanak tanıyan teknolojiler sunuyoruz.
Fiyat zincirimizde net sıfır emisyona ulaşmak ve 2040 yılına kadar çevresel etkimizi azaltmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Aynı şekilde müşterilerimizin 2030 yılına kadar 350 milyon ton karbon emisyonunu azaltmalarına yardımcı oluyoruz. Ayrıca cihaz atıklarının azaltılmasına yönelik aksiyonlarımızı da bu doğrultuda sürdürüyoruz. ağ atıklarımızın yüzde 100’ünü yeniden kullanma, yeniden satma veya geri dönüştürme hedefimiz.
İletişim ve dijital hizmetlerin sosyal ve ekonomik kalkınmada önemli bir rol oynadığına inanıyor; Sağlık, eğitim ve tarımda dijitalleşmeyi sağlamak, daha temiz ve güvenli şehirler yaratmak için kamu otoriteleriyle iş birliği yapıyoruz. Ürün ve hizmetlerimiz başta Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) olmak üzere tüm kurumların dijitalleşmesini desteklemektedir.
Katılım stratejimiz doğrultusunda eğitim, sağlık ve finansın yanı sıra internete ve dijital becerilere erişim sağlayan ürün ve hizmetler sunarak kimsenin geride kalmaması için çalışıyoruz. Öte yandan, hizmet verdiğimiz müşterileri ve toplulukları yansıtan çeşitliliğe sahip ve kapsayıcı bir iş gücüne sahip olmayı da önemsiyoruz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı